PEDAGOGIKA NAZARIYASI. PEDAGOGIK TA’LIMOTLAR TARIXI MUTAXASSISLIGI BO‘YICHA MALAKAVIY IMTIHON SAVOLLARI
PEDAGOGIKA NAZARIYASI. PEDAGOGIK TA’LIMOTLAR TARIXI MUTAXASSISLIGI BO‘YICHA MALAKAVIY IMTIHON SAVOLLARI
- O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni asosida ta’lim tizimini isloh qilish yo‘llari.
- O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 7-fevraldagi PF-4947 sonli “O‘zbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish bo‘yicha Harakatlar strategiyasi to‘g‘risida”gi farmonida uzluksiz ta’lim tizimini takomillashtirishga oid belgilangan vaziflarning mohiyati.
- O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh.Mirziyoevning 2017-yil 20-apreldagi “Oliy ta’lim tizimini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ 2909-son Qaroridan pedagogika sohasini rivojlantirishga oid vaziflarning tasnifi.
- Jahon iqtisodiy inqirozining ta’lim-tarbiyaga ta’siri. (Birinchi Prezident I.Karimovning «Jahon moliyaviy-iqtisodiy inqirozi, O‘zbekiston sharoitida uni bartaraf etishning yo‘llari va choralari” asari bo‘yicha. – T.: 2009-)
- Jahon moliyaviy iqtisodiy inqirozi sharoitida ijtimoiy-gumanitar sohalardagi islohotlarning pirovard natijalari nimalardan iborat (O‘zbekiston Respublikasi Birinchi Prezidenti I.A.Karimovning Vazirlar Mahkamasining 2010-yil 29-yanvar kuni bo‘lib o‘tgan majlisidagi “Asosiy vazifamiz – Vatanimiz taraqqiyoti va xalqimiz farovonligini yanada yuksaltirishdir” ma’ruzasi asosida).
- Pedagogika – ijtimoiy fan va uning jamiyat taraqqiyotida tutgan o‘rni. Hozirgi sharoitda pedagogika fani oldida turgan dolzarb muommalar.
- Abu Ali Ibn Sino va Abu Rayxon Beruniylarning umumpedagogik hamda didaktik g‘oyalari.
- O‘zbekiston Resipublikasi Birinchi Prezidenti I.A.Karimov barkamol avlod tarbiyasi haqida.
- Yusuf Xos Hojibning “Qutadg‘u bilig” asari (XI asr) ta’lim tarbiyaga oid birinchi, ma’rifiy asar sifatida.
- XXI asarda pedagogika fani (muammolar, yechimlar).
- Maktab ichki nazorati.
- Testlar va ular qo‘llash imkoniyatlari.
- X.Niyoziyning ta’lim-tarbiya tarixida tutgan urni.
- O‘zbekiston Respublikasi “Ta’lim to‘grisida”gi Qonuni (1997)da ta’lim tizimini isloh qilishning asosiy
- Pedagogika fanining metodologik muammolari.
- A.Komenskiyning “Buyuk didaktika” asarining pedagogik fikr taraqqiyotida tutgan o‘rni.
- Ta’lim soxasida davlat siyosatining asosiy tamoyi O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni asosida (1997).
- O‘quvchi shaxsi tarbiya obyekti va subyekti sifatida. Shaxs rivojlanishining asosiy omillari.
- Axmad Yugnakiyning “Xibat ul-Xaqoyiq” asarida ta’limiy-axloqiy firklar.
- O‘zbekiston Respublikasining Birinchi Prezidenti I.A.Karimov mustaqil O‘zbekistonni rivojlantirishning ma’naviy-axloqiy negizlari haqida.
- Pedagogik tadqiqotlar yo‘nalishlar va natijalar.
- H.Niyoziyning ta’lim-tarbiya tarixida tutgan o‘rni.
- Oliy ta’lim muassasasi xodimlari attestatsiyasiga qo‘yiladigan talablar.
- Ta’lim jarayoni haqida tushuncha hamda uning ikki tomonlama xususiyati. Ta’lim jarayonida bilish faoliyatining bosqichlari: idrok kilish, faxmlab olish, tushunish va umumlashtirish, mustahkamlash va amalda qo‘llash.
- Xalq og‘zaki ijodi – o‘zbek xalq pedagogikasining asosi.
- Oliy ta’lim sohasini boshqaruv demokratik tamoyillari.
- Davoniyning ta’limiy-axloqiy qarashlari.
- Oliy ta’limning bakalavriat bosqichida talabaning o‘zlashtirishi zarur bo‘lgan majburiy fanlar bloklari.
- Xalq pedagogikasi va uning ta’lim-tarbiyada tutgan o‘rni.
- Abdulla Avloniyning “Turkiy guliston yoxud axloq” asarida ta’limiy-axloqiy masalalar.
- Oliy ta’limning magistratura bosqichida magistrning o‘zlashtirishi zarur bo‘lgan majburiy ta’lim.
- Akademiy litsey va kasb-hunar kollejlarida ta’lim tarbiyaning o‘ziga xos xususiyatlari.
- Amir Temurning Movaraunnahr ilm-fan taraqqiyotida tutgan o‘rni.
- Ta’lim sifatida va unga ijobiy ta’sir etadigan omillar.
- Estetik tarbiya mazmuni, maqsadi va vazifalari.
- “Avesto”da ta’lim-tarbiya masalalari.
- O‘zbekiston Respublikasi Konsitutsiyasida ta’lim-tarbiyaning qonuniy asoslari.
- Dinning tarbiyaviy ahamiyati va aqidaparastlikning oldini olish.
- Navoiyning ta’lim-axloqiy qarashlari.
- Ta’lim metodlari va vositalari, haqida tushuncha, hamda ularning Bilim, ko‘nikma va malakalarni baholashda reyting tizimi.
- Yoshlarda ijodkorlikni shakllantirish.
- Mirzo Ulug‘bekning maktab islohoti.
- Didaktika haqida tushuncha, uning maqsad va vazifalari.
- Ta’limning an’anaviy sinf-dars shakli. Ta’lim samaradorligini oshirish omillari.
- Xusayin Voiz Koshifiyning ta’limiy-axloqiy karashlari.
- O‘qitish vositalari va ulardan foydalanish.
- Mehnat tarbiyasi: mazmuni, vazifasi, metodlari, kasbga yo‘llash usullari.
- D.Ushinskiyning pedagogik tizimi.
- O‘qitish sifatini nazorat qilish.
- Reyting nazorat tizimida EHMdan foydalanish.
- A.Komenskiyning “Buyuk didaktika” asari va uning pedagogika fanida tutgan urni.
- Tarbiya tamoyillari va uning metodlari.
- Umuminsoniy va milliy qadriyatlar xamda ularning shaxs tarbiyasidagi o‘
- O‘qituvchining kasb mahorati va unga qo‘yiladigan talablar.
- Turkistonda – ayollar ta’limi tizimi (Jahon Otin Uvaysiy, Dilshod Otin va Anbar Otinlarning qizlar maktabi).
- Ta’lim mazmuni (O‘quv rejasi, dasturi, darslik).
- Disterveg didaktikasida rivojlantiruvchi ta’lim.
- Boburning “Boburnoma” asarining ilm – fan taraqqiyotida tutgan o‘rni.
- Sinf rahbarining tarbiyaviy ishlari.
- Ta’lim metodlari va uning tavsifi. Ta’lim metodlarini takominlashtirish muammolari.
- Naqshbandiya ta’limoti va uning ta’lim-tarbiyadagi ahamiyati.
- Shaxs va maktab jamoasi. Shaxsni jamoada tarbiyalash.
- Tarbiyada milliy va umuminsoniy qadriyatlar.
- Abduraxon Jomiyning ma’rifiy-axloqiy q
- O‘quvchilarning ijtimoiy funksiyalari. Uning tarixiy rivojlanishi.
- Sa’diyning “Guliston” asarida ma’naviy-axloqiy tarbiya.
- Mustaqillik mafkurasi va tarbiya masalalari.
- Fuqoralik tarbiyasi va uning mazmuni.
- Abu Rayxon Beruniyning ta’limiy-axloqiy qarashlari.
- O‘quvchilarni iqtisodiy tarbiyalash. Uning mazmuni, shakl va metodlari.
- Oilada bola tarbiyasi. Ibn Sino, A.Navoiy va boshqa donishmandlar oila tarbiyasi haqida. Oila an’analari tarbiya sifatida.
- Al-Xorazmiy ilmiy-bilish metodlari haqida.
- Maktab ichki nazorati.
- Pedagogika fani taraqqiyotida milliylik va umuminsoniy qadriyatlarning o‘rni.
- Shakuriy va Behbudiylarning ta’lim-tarbiya tarixida tutgan o‘rni.
- Ta’limni programmalashtirish va kompyuterlashtirish.
- Sinfdan va maktabdan tashqari tarbiyaviy ishlar va ularni tashkil etish metodikasi.
- Abdulla Avloniyning yangi usul maktablari.
- Ta’limni tashkil qilishning noan’anaviy shakllari.
- O‘rxun-Enasoy yodgorliklarida ta’lim-tarbiya masalalari.
- Hozirgi zamon-maktablarida ta’lim mazmuni. Ta’lim mazmunini belgilovchi hujjatlarga tasnif. Davlat o‘quv rejasi, o‘quv dasturi, darslik va boshqalar.
- Hadis ilmining paydo bo‘lishi va rivojlanishi.
- Kaykovusning “Qobusnoma” asarida ma’rifiy-axloqiy masalalar.
- O‘rta maktab yoshidagi o‘quvchilarning rivojlanishi va tarbiyalash xususiyatlari.
- Qiyosiy pedagogikaning predmeti, maqsad va vazifalari.
- Mirzo Ulug‘bekning maktab islohoti.
- O‘zbekiston Respublikasi Birinchi Prezidenti I.A.Karimov o‘qituvchi kadrlarni tayyorlash haqida.
- Yosh avlod tarbiyasida maktab, oila va mahallaning
- “Avesto”da ta’lim-tarbiya masalalari.
- Davlat ta’lim standartlari va uni hayotga tadbiq etish muammolari.
- Ta’limning amaliy usullari.
- Alisher Navoiyning ta’limiy-axloqiy qarashlari.
- Matematik modellashtirish va matematik statistikaning fundamental masalalari va metodik ta’minoti
- Kompyuter va matematik moddallashtirish asoslari va uning o‘ziga xosligi
- Hisoblash eksperementlarini shakllantirish va tashkil etish usulari
- Matematik modellashtirish va hisoblashda loyihalash usullari
- Matematik modellashtirishning asosiy prinsiplari va klassifikatsiyasi
- Kompyuter diagnostikasi va imtiatsiyasining nazariy va amaliy asoslari
- Ehtimollar nazariyasi. Statistikada tanlov usuli. Glivenok-Kantelli teoremasi
- Matematik moddellashtirishda statistik gipotezalarni tekshirish nazariyasi. Fisher kriteriyasi.
Komissiya raisi: T.Utebaev
Baholash mezoni
Eng yuqori ball – 100 ball.
Saralash ball – 56 ball
56 balldan – 70 ballgacha (70 – 55%) – qoniqarli
71 balldan – 85 ballgacha (71 – 85,9%) – yaxshi
86 balldan – 100 ballgacha (86 – 100%) – a’lo
Malakaviy imtihon o‘tkazish tartibi va uni baholash mezoni Umumiy pedagogika va psixologiya kafedrasining 2024-yil ________kungi majlisining __-sonli bayonnomasi bilan tasdiqlandi.
Komissiya raisi: T.Utebaev