PEDAGOGIKA NAZARIYASI. PEDAGOGIK TA’LIMOTLAR TARIXI MUTAXASSISLIGI BO‘YICHA MALAKAVIY IMTIHON SAVOLLARI

PEDAGOGIKA NAZARIYASI. PEDAGOGIK TA’LIMOTLAR TARIXI MUTAXASSISLIGI BO‘YICHA MALAKAVIY IMTIHON SAVOLLARI

  1. O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni asosida ta’lim tizimini isloh qilish yo‘llari.
  2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 7-fevraldagi PF-4947 sonli “O‘zbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish bo‘yicha Harakatlar strategiyasi to‘g‘risida”gi farmonida uzluksiz ta’lim tizimini takomillashtirishga oid belgilangan vaziflarning mohiyati.
  3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh.Mirziyoevning 2017-yil 20-apreldagi “Oliy ta’lim tizimini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ 2909-son Qaroridan pedagogika sohasini rivojlantirishga oid vaziflarning tasnifi.
  4. Jahon iqtisodiy inqirozining ta’lim-tarbiyaga ta’siri. (Birinchi Prezident I.Karimovning «Jahon moliyaviy-iqtisodiy inqirozi, O‘zbekiston sharoitida uni bartaraf etishning yo‘llari va choralari” asari bo‘yicha. – T.: 2009-)
  5. Jahon moliyaviy iqtisodiy inqirozi sharoitida ijtimoiy-gumanitar sohalardagi islohotlarning pirovard natijalari nimalardan iborat (O‘zbekiston Respublikasi Birinchi Prezidenti I.A.Karimovning Vazirlar Mahkamasining 2010-yil 29-yanvar kuni bo‘lib o‘tgan majlisidagi “Asosiy vazifamiz – Vatanimiz taraqqiyoti va xalqimiz farovonligini yanada yuksaltirishdir” ma’ruzasi asosida).
  6. Pedagogika – ijtimoiy fan va uning jamiyat taraqqiyotida tutgan o‘rni. Hozirgi sharoitda pedagogika fani oldida turgan dolzarb muommalar.
  7. Abu Ali Ibn Sino va Abu Rayxon Beruniylarning umumpedagogik hamda didaktik g‘oyalari.
  8. O‘zbekiston Resipublikasi Birinchi Prezidenti I.A.Karimov barkamol avlod tarbiyasi haqida.
  9. Yusuf Xos Hojibning “Qutadg‘u bilig” asari (XI asr) ta’lim tarbiyaga oid birinchi, ma’rifiy asar sifatida.
  10. XXI asarda pedagogika fani (muammolar, yechimlar).
  11. Maktab ichki nazorati.
  12. Testlar va ular qo‘llash imkoniyatlari.
  13. X.Niyoziyning ta’lim-tarbiya tarixida tutgan urni.
  14. O‘zbekiston Respublikasi “Ta’lim to‘grisida”gi Qonuni (1997)da ta’lim tizimini isloh qilishning asosiy
  15. Pedagogika fanining metodologik muammolari.
  16. A.Komenskiyning “Buyuk didaktika” asarining pedagogik fikr taraqqiyotida tutgan o‘rni.
  17. Ta’lim soxasida davlat siyosatining asosiy tamoyi O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni asosida (1997).
  18. O‘quvchi shaxsi tarbiya obyekti va subyekti sifatida. Shaxs rivojlanishining asosiy omillari.
  19. Axmad Yugnakiyning “Xibat ul-Xaqoyiq” asarida ta’limiy-axloqiy firklar.
  20. O‘zbekiston Respublikasining Birinchi Prezidenti I.A.Karimov mustaqil O‘zbekistonni rivojlantirishning ma’naviy-axloqiy negizlari haqida.
  21. Pedagogik tadqiqotlar yo‘nalishlar va natijalar.
  22. H.Niyoziyning ta’lim-tarbiya tarixida tutgan o‘rni.
  23. Oliy ta’lim muassasasi xodimlari attestatsiyasiga qo‘yiladigan talablar.
  24. Ta’lim jarayoni haqida tushuncha hamda uning ikki tomonlama xususiyati. Ta’lim jarayonida bilish faoliyatining bosqichlari: idrok kilish, faxmlab olish, tushunish va umumlashtirish, mustahkamlash va amalda qo‘llash.
  25. Xalq og‘zaki ijodi – o‘zbek xalq pedagogikasining asosi.
  26. Oliy ta’lim sohasini boshqaruv demokratik tamoyillari.
  27. Davoniyning ta’limiy-axloqiy qarashlari.
  28. Oliy ta’limning bakalavriat bosqichida talabaning o‘zlashtirishi zarur bo‘lgan majburiy fanlar bloklari.
  29. Xalq pedagogikasi va uning ta’lim-tarbiyada tutgan o‘rni.
  30. Abdulla Avloniyning “Turkiy guliston yoxud axloq” asarida ta’limiy-axloqiy masalalar.
  31. Oliy ta’limning magistratura bosqichida magistrning o‘zlashtirishi zarur bo‘lgan majburiy ta’lim.
  32. Akademiy litsey va kasb-hunar kollejlarida ta’lim tarbiyaning o‘ziga xos xususiyatlari.
  33. Amir Temurning Movaraunnahr ilm-fan taraqqiyotida tutgan o‘rni.
  34. Ta’lim sifatida va unga ijobiy ta’sir etadigan omillar.
  35. Estetik tarbiya mazmuni, maqsadi va vazifalari.
  36. “Avesto”da ta’lim-tarbiya masalalari.
  37. O‘zbekiston Respublikasi Konsitutsiyasida ta’lim-tarbiyaning qonuniy asoslari.
  38. Dinning tarbiyaviy ahamiyati va aqidaparastlikning oldini olish.
  39. Navoiyning ta’lim-axloqiy qarashlari.
  40. Ta’lim metodlari va vositalari, haqida tushuncha, hamda ularning Bilim, ko‘nikma va malakalarni baholashda reyting tizimi.
  41. Yoshlarda ijodkorlikni shakllantirish.
  42. Mirzo Ulug‘bekning maktab islohoti.
  43. Didaktika haqida tushuncha, uning maqsad va vazifalari.
  44. Ta’limning an’anaviy sinf-dars shakli. Ta’lim samaradorligini oshirish omillari.
  45. Xusayin Voiz Koshifiyning ta’limiy-axloqiy karashlari.
  46. O‘qitish vositalari va ulardan foydalanish.
  47. Mehnat tarbiyasi: mazmuni, vazifasi, metodlari, kasbga yo‘llash usullari.
  48. D.Ushinskiyning pedagogik tizimi.
  49. O‘qitish sifatini nazorat qilish.
  50. Reyting nazorat tizimida EHMdan foydalanish.
  51. A.Komenskiyning “Buyuk didaktika” asari va uning pedagogika fanida tutgan urni.
  52. Tarbiya tamoyillari va uning metodlari.
  53. Umuminsoniy va milliy qadriyatlar xamda ularning shaxs tarbiyasidagi o‘
  54. O‘qituvchining kasb mahorati va unga qo‘yiladigan talablar.
  55. Turkistonda – ayollar ta’limi tizimi (Jahon Otin Uvaysiy, Dilshod Otin va Anbar Otinlarning qizlar maktabi).
  56. Ta’lim mazmuni (O‘quv rejasi, dasturi, darslik).
  57. Disterveg didaktikasida rivojlantiruvchi ta’lim.
  58. Boburning “Boburnoma” asarining ilm – fan taraqqiyotida tutgan o‘rni.
  59. Sinf rahbarining tarbiyaviy ishlari.
  60. Ta’lim metodlari va uning tavsifi. Ta’lim metodlarini takominlashtirish muammolari.
  61. Naqshbandiya ta’limoti va uning ta’lim-tarbiyadagi ahamiyati.
  62. Shaxs va maktab jamoasi. Shaxsni jamoada tarbiyalash.
  63. Tarbiyada milliy va umuminsoniy qadriyatlar.
  64. Abduraxon Jomiyning ma’rifiy-axloqiy q
  65. O‘quvchilarning ijtimoiy funksiyalari. Uning tarixiy rivojlanishi.
  66. Sa’diyning “Guliston” asarida ma’naviy-axloqiy tarbiya.
  67. Mustaqillik mafkurasi va tarbiya masalalari.
  68. Fuqoralik tarbiyasi va uning mazmuni.
  69. Abu Rayxon Beruniyning ta’limiy-axloqiy qarashlari.
  70. O‘quvchilarni iqtisodiy tarbiyalash. Uning mazmuni, shakl va metodlari.
  71. Oilada bola tarbiyasi. Ibn Sino, A.Navoiy va boshqa donishmandlar oila tarbiyasi haqida. Oila an’analari tarbiya sifatida.
  72. Al-Xorazmiy ilmiy-bilish metodlari haqida.
  73. Maktab ichki nazorati.
  74. Pedagogika fani taraqqiyotida milliylik va umuminsoniy qadriyatlarning o‘rni.
  75. Shakuriy va Behbudiylarning ta’lim-tarbiya tarixida tutgan o‘rni.
  76. Ta’limni programmalashtirish va kompyuterlashtirish.
  77. Sinfdan va maktabdan tashqari tarbiyaviy ishlar va ularni tashkil etish metodikasi.
  78. Abdulla Avloniyning yangi usul maktablari.
  79. Ta’limni tashkil qilishning noan’anaviy shakllari.
  80. O‘rxun-Enasoy yodgorliklarida ta’lim-tarbiya masalalari.
  81. Hozirgi zamon-maktablarida ta’lim mazmuni. Ta’lim mazmunini belgilovchi hujjatlarga tasnif. Davlat o‘quv rejasi, o‘quv dasturi, darslik va boshqalar.
  82. Hadis ilmining paydo bo‘lishi va rivojlanishi.
  83. Kaykovusning “Qobusnoma” asarida ma’rifiy-axloqiy masalalar.
  84. O‘rta maktab yoshidagi o‘quvchilarning rivojlanishi va tarbiyalash xususiyatlari.
  85. Qiyosiy pedagogikaning predmeti, maqsad va vazifalari.
  86. Mirzo Ulug‘bekning maktab islohoti.
  87. O‘zbekiston Respublikasi Birinchi Prezidenti I.A.Karimov o‘qituvchi kadrlarni tayyorlash haqida.
  88. Yosh avlod tarbiyasida maktab, oila va mahallaning
  89. “Avesto”da ta’lim-tarbiya masalalari.
  90. Davlat ta’lim standartlari va uni hayotga tadbiq etish muammolari.
  91. Ta’limning amaliy usullari.
  92. Alisher Navoiyning ta’limiy-axloqiy qarashlari.
  93. Matematik modellashtirish va matematik statistikaning  fundamental masalalari va metodik ta’minoti
  94. Kompyuter va matematik moddallashtirish asoslari va uning o‘ziga xosligi
  95. Hisoblash eksperementlarini shakllantirish va tashkil etish usulari
  96. Matematik modellashtirish va hisoblashda loyihalash usullari
  97. Matematik modellashtirishning asosiy prinsiplari va klassifikatsiyasi
  98. Kompyuter diagnostikasi va imtiatsiyasining nazariy va amaliy  asoslari
  99. Ehtimollar nazariyasi. Statistikada tanlov usuli. Glivenok-Kantelli teoremasi
  100. Matematik moddellashtirishda statistik gipotezalarni tekshirish nazariyasi. Fisher kriteriyasi.

Komissiya raisi:         T.Utebaev

 

Baholash mezoni

Eng yuqori ball – 100 ball.

Saralash ball – 56 ball

56 balldan – 70 ballgacha (70 – 55%) – qoniqarli

71 balldan – 85 ballgacha (71 – 85,9%) – yaxshi

86 balldan – 100 ballgacha (86 – 100%) – a’lo 

Malakaviy imtihon o‘tkazish tartibi va uni baholash mezoni Umumiy pedagogika va psixologiya kafedrasining 2024-yil ________kungi majlisining __-sonli bayonnomasi bilan tasdiqlandi.

Komissiya raisi:           T.Utebaev